درک اتوماسیون قالب گیری تزریقی پلاستیک

درک اتوماسیون قالب گیری تزریقی پلاستیک

دو سال گذشته موج جدیدی از ماشین آلات تولیدی را آغاز کرده است. به دلیل کمبود کارگر در طول همه گیری، تولیدکنندگان به سرعت راه های جدیدی را برای افزایش اتوماسیون و کارایی کارخانه اتخاذ کردند. با رشد مداوم تقاضا برای بازار پلاستیک، سیستم‌های روباتیک و ابزارهای اتوماسیون در حال افزایش هستند.

به خواندن ادامه دهید زیرا ما در مورد دامنه کامل فرآیندهای اتوماسیون قالب گیری تزریق پلاستیک روشن می کنیم و مزایای آنها را برای این صنعت 34.2 میلیارد دلاری روشن می کنیم.

فرآیند اتوماسیون قالب گیری تزریقی پلاستیک
قالب گیری تزریق پلاستیک یک فرآیند مهندسی است که حجم بالایی از قطعات پلاستیکی یکسان را تولید می کند. در حالی که نام یک مرحله از این فرآیند را برجسته می کند – تزریق پلاستیک به قالب ها برای ایجاد یک محصول از پیش تعیین شده – فرآیند اتوماسیون قالب گیری تزریق پلاستیک به طور کلی بسیار گسترده تر است. از بارگذاری مواد در فیدرها گرفته تا مرتب سازی قطعات قالب گیری شده، هر مرحله در طول مسیر به عنوان بخشی از فرآیند قالب گیری تزریق پلاستیک محسوب می شود.

کل فرآیند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد و شامل شش مرحله مجزا است:

  • تغذیه: قرار دادن مواد خام پلاستیکی در قیف
  • بستن: قالب را در جای خود قرار دهید
  • تزریق: تزریق پلاستیک مذاب به داخل قالب
  • خنک سازی: سخت شدن پلاستیک به شکل قالب
  • خروج: خارج کردن محصول پلاستیکی از قالب
  • مرتب سازی و بسته بندی: بررسی کیفیت و آماده سازی محصولات برای حمل و نقل

در حالی که همه کارخانه های تولید پلاستیک ماشین آلات اساسی را در این فرآیند ترکیب می کنند، تمرکز اخیر بر اتوماسیون رباتیک و سیستم های اتوماسیون به سرعت صنعت را متحول می کند.

مزایای اتوماسیون رباتیک و قالب گیری تزریقی

راه حل های اتوماسیون قالب گیری تزریق پلاستیک مزایای زیر را برای خطوط تولید شما فراهم می کند:

افزایش کیفیت و ثبات

ربات‌ها و راه‌حل‌های خودکار مقادیر دقیق اندازه‌گیری شده مواد را توزیع می‌کنند و با آنها کار می‌کنند و محصولات یکسان را تضمین می‌کنند. سیستم‌های اتوماسیون رباتیک (مانند ماشین‌های مونتاژ کیسه در جعبه) نیز می‌توانند کیفیت محصول را با انجام آزمایش‌های بینایی و نشت مداوم افزایش دهند و خطر خستگی یا خطای انسان را از بین ببرند.

تسریع پس از پردازش

در زمان تقاضای بالا، روبات‌های صنعتی به طور قابل توجهی فرآیندهای پایین دستی از جمله برچسب‌گذاری و بسته‌بندی را سرعت می‌بخشند. این به تولید شما اجازه می دهد تا بدون ایجاد گلوگاه در مراحل پایانی به کار خود ادامه دهد.

افزایش ایمنی کارگران

با ظهور انواع و فرآیندهای پلاستیکی جدید در صنعت تولید، محافظت از کارگران در برابر گرمای زیاد و مواد شیمیایی مضر ضروری‌تر می‌شود. یک فرآیند کاملاً خودکار به کارگران این امکان را می دهد که از فاصله ایمن کیفیت را تضمین کنند در حالی که ماشین آلات عملیات قالب فعال را انجام می دهند. همچنین تعداد آسیب های حرکتی مکرر را در بین همه کارگران کاهش می دهد.

افزایش بهره وری و بازده

سیستم‌های رباتیک خودکار و اتوماسیون قالب‌گیری، فرآیندهای بالادستی و پایین‌دستی را برای تولید سریع‌تر سرعت می‌بخشند. فیدرهای خودکار مواد و مراقبت از ماشین فاصله بین مراحل تولید را کاهش می دهند به طوری که هیچ بخشی از فرآیند شما هرگز منتظر تاخیر نیست. این همچنین اپراتورهای شما را قادر می‌سازد تا مشکلات را به سرعت تشخیص دهند زیرا تمرکز کامل آنها می‌تواند به تعمیر و نگهداری ماشین معطوف شود، نه کار دستی.

افزایش اثربخشی هزینه

افزایش سرعت تولید، کیفیت محصول و توانایی کارگران، همگی برای افزایش کارایی شرکت شما جمع آوری می شوند. هنگامی که بتوانید محصولات بیشتری را با نرخ ثابت و بدون نیاز به ضرر و زیان تولید کنید، می توانید درآمد خود را افزایش دهید و بیشتر در راه حل های اتوماسیون برای آینده تولید خود سرمایه گذاری کنید. اینجاست که اتوماسیون قالب گیری تزریق پلاستیک واقعاً تفاوت ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!