سیستم های اتوماسیون پزشکی

پیشرفت های برتر در سیستم های اتوماسیون پزشکی

صنعت پزشکی ممکن است با سختی های غیرقابل تصوری بر سر این همه گیری مواجه شده باشد، اما همچنین شاهد برخی از چشمگیرترین پیشرفت های تکنولوژیک در هر زمینه ای بوده است. برای کسانی که به آن توجه کرده اند، چند سال گذشته دوره جدیدی را در اتوماسیون پزشکی آغاز کرده است. این گام‌های فن‌آوری پتانسیل افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی، کاهش هزینه‌های توسعه و درمان و حفظ ایمنی بیشتر کارگران، بیماران و تولیدکنندگان را دارد.

در اینجا پنج مورد از هیجان انگیزترین پیشرفت های اخیر در سیستم های اتوماسیون پزشکی آورده شده است.

1. ساخت میکرو

دستگاه های پزشکی هر سال در حال کوچک شدن هستند، به حدی که اکنون می توان اجزای خاصی را با میکرون اندازه گیری کرد. ساخت میکرو یک توسعه اتوماسیون اخیر است که فرآیند تولید مواد کوچک را زمانی که برای انسان بسیار کوچک هستند، تحت کنترل می گیرد.

بسیاری از این فناوری هنوز در حال توسعه است، اما ما به سرعت به سمت یک مدل یکپارچه سازی فرآیند موفق حرکت می کنیم که حسگرها و ارتباطات ماشینی را برای ایجاد دستگاه ها و اجزای میکروسکوپی بدون فشار بالای دستگیره ها و دستگاه های مکش در اندازه ماکرو ترکیب می کند.

2. تست چند کانالی

از آغاز سال 2022، 41 دستگاه پزشکی توسط FDA به دلیل آسیب و نقص فراخوان شده است. در دنیای مسائل زنجیره تامین و افزایش نیاز به تجهیزات پزشکی، تولیدکنندگان به دنبال اتوماسیون برای آزمایش بهتر محصول هستند. آزمایش چند کاناله به عنوان راه حل بهینه در حال ظهور است.

آزمایش چند کاناله اجزای تست اصلی را در یک راه حل اتوماسیون پزشکی ترکیب می کند. این به تولید کنندگان اجازه می دهد تا در یک سیستم آزمایش واحد سرمایه گذاری کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان مطابق با کد FDA است. تست‌های محصول موجود در سیستم‌های چند کانالی می‌تواند شامل بررسی‌های مونتاژ، فرآیندهای لیزری، تست نشت و سیستم‌های بینایی پیشرفته برای جستجوی آسیب‌های بسیار کوچک برای تشخیص چشم انسان باشد.

3. ذخیره سازی و بازیابی

دو سال و نیم گذشته بیمارستان ها و سازمان های مراقبت های بهداشتی را به نقطه شکست خود سوق داد – و این مبارزات ناپدید نشدند. افراد در سیستم مراقبت های بهداشتی به سادگی زمان یا فضای لازم برای رسیدگی به حجم عظیم ذخیره سازی و بازیابی تجهیزات پزشکی و دارو را ندارند.

داروخانه‌ها قبلاً از سیستم‌های ذخیره‌سازی و بازیابی دارو (یا MSR) استفاده می‌کردند، اما بیمارستان‌ها اکنون فناوری مشابهی را نصب می‌کنند. MSR ها از اتوماسیون و رباتیک برای بازیابی اقلام برنامه ریزی شده از مناطق ذخیره سازی عمودی در نقاط کلیدی در طرح بیمارستان استفاده می کنند. این راه حل های اتوماسیون محافظت در برابر مواد خطرناک را فراهم می کند، شرایط دمایی مورد نیاز را حفظ می کند و بسیاری از خطرات خطای انسانی را از بین می برد.

4. عقیم سازی

از زمانی که نوشته های لوئی پاستور در مورد نظریه میکروب در دهه 1800 منتشر شد، نگرانی در مورد بهداشت و عقیم سازی در خط مقدم پزشکی مدرن قرار داشت. با مدیریت کووید، اکنون ضروری‌تر و مکررتر شده است. ابداعات رباتیک جدید، مانند ربات Xenex LightStrike، به سرعت به خواسته های جدید استریلیزاسیون رسیده است.

ربات‌های تخصصی نه تنها فرآیند استریل‌سازی را در تولید اتوماسیون پزشکی تسریع می‌کنند، بلکه انتشار پاتوژن را نیز کاهش می‌دهند. هنگامی که یک ربات یک اتاق را ضد عفونی می کند، انسان نیازی به خطر ابتلا به بیماری و انتقال آن ندارد. تمیز کردن ربات‌ها پس از ضدعفونی بسیار آسان‌تر از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی است که تاخیر در فرآیند کار را کاهش می‌دهد.

5. اتوماسیون انعطاف پذیر برای تولید کم حجم

صنعت مراقبت های بهداشتی به مقدار مناسبی از تولید انبوه نیاز دارد، اما از نظر دستگاه ها، مدل ها و تغییرات زنجیره تامین نیز یکی از صنایعی است که سریعاً در حال تغییر است. در نتیجه، تا همین اواخر، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات پزشکی خود را از اتوماسیون و ماشین آلات با تکنولوژی بالا، اما غیر قابل انعطاف ناامید می دیدند.

سیستم‌های اتوماسیون پیشرفته و جدید، قابلیت‌های انعطاف‌پذیر را در یک راه‌حل یا ربات واحد امکان‌پذیر می‌کنند. این سیستم‌ها قابل برنامه‌ریزی مجدد هستند و به اپراتورها اجازه می‌دهند تا برای قابلیت‌های مختلف، قطعات را داخل و خارج کنند.

همچنین مشاهده نمایید

خرید اینورتر ال اس

خرید اینورتر هایتک

خرید اینورتر آیمستر

خرید لودسل سوها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!