قیمت اینورتر دستگاه نانوایی

اینورتر نانوایی

اینورتر نانوایی جزو قطعات صنعتی پرکاربرد می باشد که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. استفاده از اینورتر در نانوایی ها امروزه کمک فراوانی در پخت نان کرده است. باعث شده تا سرعت و کیفیت پخت به حد مناسبی برسد و برای مشتریان رضایت حاصل شود.

اینورتر نانوایی چیست؟

خط تولید نان که شامل فرآیند و چرخه تولید نان از ابتدا تا انتها، از ورود آرد تا پخت نان می باشد، شامل تحهیزات صنعتی است که یکی از آنها اینورتر نانوایی می باشد. این تجهیزات در کنار هم باعث می شود که یک مکانیزه شکل بگیرد. اینورتر در نانوایی ها کاربردهای زیادی دارد که در نانوایی های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت اینورتر دستگاه نانوایی

مزایای استفاده از اینورتر در نانوایی ها

برخی از کاربردها و مزایای استفاده از اینورتر در نانوایی به شرح زیر است:.

  • افزایش طول عمر الکتروموتور
  • کاهش مقدار برق مصرفی
  • کنترل دور موتور دستگاه نانوایی

در ادامه ی مطلب از آلفا اینورتر به بررسی هر کدام از این مزایا خواهیم پرداخت.

اینورتر در نانوایی ها کاربرد های زیادی دارد و امروزه در نانوایی های مکانیزه از تجهیزات مهمی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

در کدام یک از تجهیزات نانوایی، اینورتر نانوایی کاربرد دارد؟

تجهیزات مختلفی برای تولید نان مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر تعدادی از این تحهیزات را مشاهده می نمایید:

  1. خمیر همزن
  2. گرد کن
  3. تکه کن خمیر
  4. رول کن
  5. پهن کن
  6. گرد کن مخروطی
  7. میز چانه
  8. چانه گیر مارپیچ
  9. پهن کن غلطکی
  10. تخمیر ثانویه

حداقل از یک تا چند الکتروموتور القایی در هر یک از تجهیزات فوق الذکر استفاده شده است و در هر یک از آنها می توان موتور الکتریکی را با استفاده از اینورتر دستگاه نانوایی راه اندازی کرد. بیش از 70 درصد از مصرف سرانه برق و انرژی الکتریکی که هزینه بسیار بالایی است بر اساس استانداردهای جهانی در زمینه مصرف انرژی به موتورهای الکتریکی نسبت داده می شود. هزینه بالای انرژی که باید برای مصرف برق این تجهیزات پرداخت شود یکی از مسائلی است که مالکان از زمان مکانیزه شدن نانوایی ها با آن مواجه هستند.

اینورتر نانوایی

مزایای استفاده از اینورتر دستگاه نانوایی

بهترین گزینه برای کاهش مصرف برق، دستگاه نانوایی اینورتر است

راه اندازی و استپ موتورهای الکتریکی تجهیزات منجر به جریان های هجومی می شود که هزینه های مصرف برق بسیار بالایی را در پی خواهد داشت. بهترین گزینه برای کاهش هزینه های بالای برق بدون شک کار با دستگاه نانوایی از راه دور خواهد بود. کنترل دور موتور الکتریکی از صفر تا دور مورد نظر بر عهده اینورترها یا VFD ها می باشد. کاهش 40 درصدی مصرف برق با استفاده از اینورتر دستگاه نانوایی از فرمول هوشمندانه آن برای حذف جریان های هجومی ناشی از حرکت موتور الکتریکی حاصل می شود.
بودن.

برای افزایش طول عمر موتور الکتریکی، اینورتر دستگاه نانوایی بهترین گزینه است

موتور الکتریکی به لطف فرمول ثابت و بی صدا برای کنترل انقلاب نانوایی بدون لگد شروع می شود. به همین دلیل، یاتاقان ها در بالا و پایین موتور الکتریکی بدون ضربه خوردن در هنگام روشن شدن موتور به کار خود ادامه می دهند. این امر باعث افزایش طول عمر اجزای مکانیکی موتور و کاهش هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر ماشین آلات فوق می شود. برای استقرار آن از اینورتر دستگاه نانوایی استفاده شده است.

دور دستگاه نانوایی توسط یک اینورتر تک فاز کنترل می شود

یکی دیگر از چالش هایی که نانوایان در استفاده از تجهیزات مکانیزه با آن مواجه می شوند، نبود برق سه فاز برای راه اندازی تجهیزات است که با استفاده از اینورتر دستگاه نانوایی می توان این مشکل را کاملا برطرف کرد. اینورتر تک فاز و سه فاز هر دو در بازار موجود است. برای رفع مشکل برق سه فاز استفاده از کنترل مدار نانوایی مدل تک فاز تا سه فاز کافی است. به این ترتیب اینورتر می تواند برق سه فاز را از برق تک فاز تولید کند که سپس می تواند برای تغذیه تجهیزات نانوایی مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از کنترل سرعت روی دستگاه نانوایی می توانید گشتاور و سرعت چرخش موتور الکتریکی را تنظیم کنید. مقدار سرعت چرخش با فرکانس افزایش می‌یابد که فرکانس مقاومت القایی سیم‌پیچ‌ها را نیز افزایش می‌دهد که باعث کاهش گشتاور موتور الکتریکی می‌شود. می توان از اینورتر دستگاه نانوایی برای کاهش یا افزایش سرعت استفاده کرد و فرکانس را متناسب با آن تغییر داد که مشکل را حل می کند.

رمپ چیست؟

نسبت فرکانس به ولتاژ که به عنوان رمپ نیز شناخته می شود، یکی از پارامترهای مهم اینورتر است. یک جبران کننده نیروی گشتاور، که می تواند گشتاور راه اندازی را نیز جبران کند، می تواند برای کاهش گشتاور تجربه شده در حین شتاب استفاده شود. با استفاده از این تکنیک می توان به حداکثر فرکانس و ولتاژ دست یافت. اگر فرکانس بالاتر از این باشد، اشباع مغناطیسی تولید می شود که اگر قادر به جبران نباشد، گشتاور را کاهش می دهد. همه اینورترها دارای این ویژگی هستند و اینورتر دستگاه نانوایی نیز دارای این ویژگی است.

قیمت اینورتر نانوایی

قیمت اینورتر نانوایی بسته به برندی که استفاده می شود، متفاوت می باشد. در میان سری های برند ال اس می توان به iC5 و M100 اشاره کرد. و همچنین در میان سری های آیمستر به سری U1 می توان اشاره نمود.

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!