خرید اینورتر پمپ آب در اصفهان

خرید اینورتر پمپ آب در اصفهان

اینورتر پمپ آب

دستگاهی که می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند اینورتر است. درایو پمپ یا کنترل کننده سرعت پمپ از دیگر نام های اینورتر پمپ آب در بازار است. کنترل الکتروپمپ استفاده اولیه درایو پمپ آب است. خروجی و ورودی پمپ را می توان از این طریق به همراه میزان آب مصرفی کنترل کرد. درایوهای موتور پمپ اغلب در انواع کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

مزایای اینورتر پمپ آب

قبل از خرید اینورتر پمپ آب، لازم است مزایای نصب اینورتر یا درایو کنترل دور بر روی پمپ و همچنین اهمیت اینورتر پمپ را بدانید. با افزایش قدرت پمپ های آب و بوستر پمپ ها، نیاز به دستگاهی که بتواند حجم آب خروجی یا سرعت جریان را به طور دقیق کنترل کند و هدر رفت آب را کاهش دهد و در عین حال راندمان سیستم را افزایش دهد. بهترین ابزار برای تنظیم دقیق سرعت پمپ الکتریکی و ردیابی دقیق خروجی پمپ یک درایو یا یک اینورتر است.

راندمان و کارایی سیستم به لطف امکانات ارائه شده توسط اینورتر پمپ افزایش خواهد یافت.

  • استفاده از برق را به حداقل می رساند.
  • هنگام روشن کردن پمپ برای اولین بار هیچ ضربه مکانیکی وارد نمی شود.
  • افزایش طول عمر الکتروپمپ
  • تنظیم فشار آب به طور دقیق در ورودی و خروجی پمپ.
  • گزینه های نصب برای سنسورهایی که امکان کنترل دقیق خروجی آب را فراهم می کند.
  • فرصتی برای قرار دادن پمپ ها در حالت خواب (SLEEP) در صورت عدم استفاده وجود دارد.
  • کاهش هزینه جاری ساخت و ساز
  • اگر امکان استفاده از برق تک فاز برای راه اندازی پمپ های سه فاز وجود دارد.
  • کاهش صداهای ناخوشایند مانند پمپ.
  • محافظت از پمپ ها در برابر اضافه ولتاژ و جریان اضافی

با توجه به این مزایا و توصیه های ذکر شده، درایو پمپ آب مقرون به صرفه تر است زیرا هزینه ها را کاهش می دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه می شود که در نهایت برای خود هزینه می کند.

انواع کنترل دور پمپ آب

روش های مختلفی برای دسته بندی پمپ های اینورتر وجود دارد. اینورتر پمپ بر اساس نوع ولتاژ ورودی به دو دسته اینورتر تک فاز و اینورتر سه فاز تقسیم می شود. نوع کاربرد این اینورترها نیز می تواند برای طبقه بندی آنها استفاده شود. اینورتر موتور پمپ آب یکی از انواع مختلف اینورتر است که برای بالا بردن فشار آب ساختمان و جلوگیری از تاثیر افت فشار آب بر راندمان پمپ استفاده می شود. مصرف انرژی اجزای مختلف الکتریکی ساختمان با کمک اینورتر پمپ صنعتی کاهش می یابد. برخی از انواع اینورتر پمپ برای محافظت از موتور دستگاه استفاده می شود. در این شرایط می توان آنها را بر اساس سطح حفاظتی دسته بندی کرد.

دو نوع پمپ اینورتر وجود دارد که بسته به کاربرد متفاوت است:

  • اینورتر پمپ تک فاز
  • اینورتر پمپ سه فاز

در مناطقی که به برق سه فاز دسترسی ندارند، می توانیم با نصب اینورتر تک فاز به سه فاز بر روی سیستم، الکتروموتورهای سه فاز را تا توان مشخصی راه اندازی و کنترل کنیم. ناگفته نماند که باید به سر موتور سه فاز توجه کنید تا مشخص شود که آیا می تواند اینورتر را در خود جای دهد یا خیر.

برای راه اندازی پمپ های تک فاز از اینورتر پمپ تک فاز استفاده می شود. با کمال تاسف به اطلاع شما می‌رسانیم که اینورترهای با خروجی تک فاز یا در کشور موجود نیستند یا بسیار گران هستند.

قیمت اینورتر پمپ آب

پمپ های اینورتر بسته به نوع و برندشان به دسته های قیمتی مختلفی دسته بندی می شوند. برخی از این اینورترها در ایران تولید می شوند که هزینه نسبتا پایین آنها را به همراه دارد. با توجه به توان و ولتاژ یک اینورتر، هزینه کلی نیز متفاوت است. می توان به نوع برق ورودی و خروجی به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت تمام شده اینورتر پمپ اشاره کرد. جنبه دیگری که بر قیمت درایوهای پمپ آب تأثیر می گذارد، نام تجاری اینورترها است. اینورترهای LS و iMaster و HiTEK سه برند شناخته شده در این صنعت هستند.

اینورتر مخصوص پمپ آب

چندین پمپ را می توان به طور همزمان با استفاده از یک کنترل کننده بوستر پمپ کنترل کرد. به طور معمول قادر به کنترل سطوح ولتاژ بالا و پایین هستند، این کنترل کننده ها می توانند با برق سه فاز و تک فاز کار کنند. تنظیم دور پمپ ثابت یا متغیر یکی دیگر از ویژگی های کنترل کننده بوستر پمپ است. نمایشگر مقادیر ولتاژ و فرکانس و همچنین اطلاعات مربوط به وضعیت هر پمپ در مدار معمولاً در این کنترلر وجود دارد. طول عمر پمپ ها را می توان با استفاده از کنترلر پمپ تقویت کننده افزایش داد.

خرید اینورتر مخصوص پمپ آبرسانی

برای جلوگیری از بروز مشکل در نصب اینورتر پمپ، لطفا در هنگام خرید اینورتر پمپ به موارد زیر توجه کنید.

  • ظرفیت کار الکتروپمپ
  • نوع برق ورودی (تک فاز یا سه فاز) برای اینورتر پمپ.
  • چه مدت ابزار روشن است.
  • در صورت استفاده از بوستر پمپ، تعداد پمپ ها مهم است.

اگر قصد خرید اینورتر پمپ آب را دارید می توانید با کارشناسان آلفااینورتر صحبت کنید تا راهنمایی خرید دریافت کنید.  قبل از خرید پمپ اینورتر، مطمئن شوید که نوع پمپ خود را به فروشنده بگویید.

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!