راهنمای نصب و راه اندازی درایو

نصب اینورتر صنعتی

درایو صنعتی یا درایو الکتروموتور به‌عنوان یکی از ابزارهای کنترلی صنایع، در بسیاری از ماشین‌آلات و دستگاه‌ها جایگاه بالایی یافته است. این تجهیزات برای تنظیم سرعت موتورهای الکتریکی که برای کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند، استفاده می شوند. درایو‌های‌ الکترونیکی بسیاری برای کارخانه‌هایی که به دنبال بهبود در کاربرد و کارایی هستند طراحی شده‌اند. این محصولات حتی با توجه به فشارهای مکانیکی و شوک‌های مختلف همچنان سرعت استفاده را حفظ می‌کنند. اینورتر به عنوان یک ابزار مرتبط با درایو صنعتی، در واقع همان مبدل فرکانس است که برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی در صنایع وسایل ارتباطی و … کاربرد دارد. این وسیله با تغییر فرکانس جریان ورودی، سرعت موتور را تنظیم می‌کند.

برخی از دسته بندی های محصولات آلفااینورتر

اینورتر هایتک

اینورتر آیمستر

اینورتر ال اس

نصب و راه‌اندازی درایو و اینورتر صنعتی

اولین مرحله در نصب و راه‌اندازی درایو و اینورتر صنعتی، تهیه دستگاه مورد نظر و سپس کار جداسازی آن از بسته بندی است. پس از جداسازی بسته بندی، باید دستگاه را با همه قطعات لازم برای نصب و راه‌اندازی بررسی کرد. پس از بررسی دستگاه، باید به نصب آن بر روی دستگاه‌های مورد استفاده روی بستر صنعتی بپردازید. در شکل زیر نصب درایو صنعتی نمایش داده شده است.

نصب درایو صنعتی

وقتی دستگاه نصب شد، باید به نوبه خود به همه دستورالعمل‌های نصب و راه‌اندازی پیشین بروید و مطمئن شوید که همه کارها به درستی انجام شده‌اند. سپس باید به صورت کامل به نصب آداپتورها و محافظت‌هایی برای دستگاه بپردازید که توسط تولیدکننده تجهیزات مورد تأیید قرار گرفته‌اند. بعد از نصب، باید از پارامترهای الکترونیکی مشخص شده توسط تولید کننده برای درایو و اینورتر صنعتی استفاده کنید. این پارامترها ویژگی‌های مهمی را برای دستگاه برقرار می کنند. بعد از وارد کردن پارامترهای الکترونیکی، نصب و راه‌اندازی تمام شده و می توانید به کار خود برای انجام کارهای صنعتی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *