نمایشگاه های صنعت برق

نمایشگاه صنعت برق

صنعت برق یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان است و در بسیاری از کشورها نمایشگاه‌های صنعت برق برگزار می‌شوند. هر ساله نیز نمایشگاه بین‌المللی برق بزرگترین نمایشگاه صنعت برق جهان است که در کشور آلمان برگزار می‌شود. این نمایشگاه هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. نمایشگاه بین المللی برق آلمان (International Exhibition for the Electrical and Electronics Industry or Internationale Fachmesse für Elektrotechnik und Elektronik) در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود. هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری هر دوره از طریق وب سایت رسمی نمایشگاه اعلام می‌شود. به طور کلی، این نمایشگاه از نمایشگاه های برتر در زمینه‌ی صنعت برق در جهان به شمار می‌روند.

در سراسر جهان، بسیاری از نمایشگاه‌های بزرگ و تخصصی در حوزه صنعت برق برگزار می‌شود که مهندسان برق، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و همچنین صاحبان کسب و کارهای مرتبط با این صنعت، در آنها شرکت می‌کنند. برخی از معروف‌ترین نمایشگاه های صنعت برق عبارتند از:

۱. نمایشگاه برق بین المللی (International Electrical Exhibition)، آلمان

۲. نمایشگاه بین المللی CIGRE، فرانسه

۳. نمایشگاه بین المللی برق و الکترونیک (International Electrical and Electronics Fair)، چین

۴. نمایشگاه بین المللی تولید و توزیع برق (International Exhibition for Power Generation, Transmission, Distribution & Renewable Energy)، هند

۵. نمایشگاه بین المللی صنعت برق، ایران.

در ایران نیز نمایشگاه‌های صنعت برق برگزار می‌شوند. بیشترین نمایشگاه صنعت برق در ایران، نمایشگاه بین‌المللی برق ایران است که هر ساله در شهر تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از سراسر دنیادر آن حضور دارند. به علاوه، نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با تجهیزات برق نیز در ایران برگزار می‌گردد.

برخی از دسته بندی های محصولات آلفااینورتر

اینورتر هایتک

اینورتر آیمستر

اینورتر ال اس

چه فرصت هایی در نمایشگاه های صنعت برق وجود دارد؟

در نمایشگاه‌های صنعت برق، فرصت‌های زیادی برای دیدار با تولیدکنندگان و تجار برق، دیدن ابزارها، دستگاه‌ها، تجهیزات برق و جذب کسب و کار جدید به طور مستقیم در دسترس قرار می‌گیرد. این نمایشگاه‌ها از طریق شرکت در جلسات، کنفراس‌ها و دوره‌های آموزشی همچنین ایجاد فرصت برای شناختن با دیگر فعالان در بخش صنعت برق و بستر مناسبی برای گسترش کسب و کار و آگاهی در مورد جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت برق.

دست آوردهای نمایشگاه های صنعت برق

در نمایشگاه صنعت برق، تنوع چشمگیری در ارائه محصولات و خدمات وجود دارد. برخی از محصولات و خدمات مورد نمایش در این نمایشگاه‌ها عبارتند از: – تجهیزات نیروگاهی و تامین‌کنندگان سیستم‌های برق – دستگاه‌ها و تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق – موتورهای الکتریکی، اینورترها و درایوهای متغیر فرکانس – تجهیزات برق صنعتی، سیستم‌های کنترل صنعتی و ماشین آلات – دستگاه‌ها و سیستم‌های بوقلمون و باتری ها، و کنترل پروسه های صنعتی – انواع سیم‌وکابل و تابلوهای برقی – خدمات نگهداری و تعمیرات در صنعت برق – انرژی های پاک، از جمله سیستم های باتری های خورشیدی و ذخایر انرژی – گسترش هوشمند سازی و اینترنت اشیاء (IoT) در صنعت برق همچنین در نمایشگاه‌های صنعت برق، می‌توان به نحوه کار سازه‌های گرمایی، تکنولوژی های ساختمان‌های تقسیم پذیر و انرژی کاهنده، سیستم های تهویه مطبوع و خدمات مربوط به نسل بعدی شبکه برق اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *