تفاوت بین جریان مستقیم و جریان متناوب

جریان مستقیم و جریان متناوب


تولید انرژی با پنل های خورشیدی

جریان مستقیم و جریان متناوب دو نوع جریان متفاوت هستند. تفاوت بین جریان مستقیم و جریان متناوب این است که ولتاژ با جریان متناوب همیشه تغییر جهت می دهد و با جریان مستقیم ولتاژ همیشه در یک جهت جریان می یابد. دقیقاً تفاوت این دو چیست و هنگام استفاده از منبع تغذیه برای وسایل برقی خود باید به چه نکاتی توجه کنید؟ متخصصان ما همه چیز را در مورد تفاوت بین جریان مستقیم و جریان متناوب به شما خواهند گفت.

جریان متناوب چیست؟

جریان متناوب جریانی است که از پریز می آید. بنابراین، کل شبکه انرژی هلند و تقریباً تمام وسایل خانه بر روی جریان متناوب کار می کنند. از تلویزیون گرفته تا قهوه ساز. جریان متناوب نام خود را از این واقعیت گرفته است که الکترون ها دائماً جهت خود را تغییر می دهند. با جریان متناوب، الکترون‌های موجود در سیم‌های مدار دائماً تغییر جهت می‌دهند. بنابراین با ولتاژ متناوب، الکترون ها از قطب مثبت به قطب منفی و از قطب منفی به قطب مثبت می روند. بنابراین جریان به طور مداوم تغییر جهت می دهد.

برخی از دسته بندی های محصولات آلفااینورتر

اینورتر هایتک

اینورتر آیمستر

اینورتر ال اس

جریان مستقیم چیست؟

به عنوان مثال، جریان مستقیم انرژی است که با پنل های خورشیدی تولید می کنید. جریان مستقیم نیز جریانی است که در باتری ها یا آکومولاتورها ذخیره می شود. شما نمی توانید فقط تمام دستگاه های خود را به برق DC وصل کنید. به این دلیل که جریان مستقیم با جریان متناوب بسیار متفاوت عمل می کند. الکترون ها از قطب مثبت به قطب منفی می روند. همیشه در یک جهت و با ولتاژ ثابت. بنابراین جریان مستقیم نام خود را مدیون جهت “برابر” و ولتاژ “برابر” است.

جریان مستقیم متناوب؛ تفاوت بین ولتاژ AC و DC

جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کنید

وقتی پنل های خورشیدی دارید، جریان مستقیم تولید می کنید. شما نمی توانید از این برق به طور مستقیم در خانه استفاده کنید. برای این کار به یک مبدل نیاز دارید. این دستگاه جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. شما می توانید بین میکرو اینورتر و بهینه ساز قدرت یکی را انتخاب کنید. میکرواینورترها جریان مستقیم هر پنل را به جریان متناوب تبدیل می‌کنند، به طوری که به عنوان مجموع پانل‌های خورشیدی روی شبکه تمام می‌شود. بهینه سازهای قدرت، جریان مستقیم هر پنل خورشیدی را با یک اینورتر مرکزی به جریان متناوب در یک سطح جداگانه تبدیل می کنند.

جریان مستقیم یا متناوب در خانه؟

جریان متناوب از پریزهای خانه شما جاری می شود. این انتخاب زمانی انجام شد زیرا الکتریسیته کمتری در طول انتقال جریان متناوب از دست می‌رود. با این حال، در حال حاضر تکنیک‌هایی در حال توسعه هستند که استفاده مستقیم از جریان مستقیم انرژی خورشیدی را ممکن می‌سازد. زیرا شما همیشه بخش کوچکی از برق را از طریق اینورتر از دست می دهید و این البته اتلاف تعداد کیلووات ساعت تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *